E-Dönüşüm
My e-Fatura
My e-Fatura, fatura gönderme, alma,
saklama, görüntüleme işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasını sağlayan
sistemdir.
Maliye Bakanlığı standartlarına tam uyumlu My e-Fatura çözümüyle
yatırım maliyeti olmadan My e-Fatura sistemine geçebilirsiniz.
My e-Fatura
avantajları:
My
e-Fatura hem masaüstü hem de bulut iş çözümleri ile tam entegre olarak çalışır.
Ayrıca My e-Fatura kullanıcıları Mikro programlarında büyük avantajlara sahip
olur.
Eğer
bir muhasebe yazılımı kullanmıyorsanız My e-Fatura portal yönetimi ile
dilediğiniz gibi fatura gönderip alabilir hale
gelirsiniz.
My
e-Fatura, uçtan uca sunduğu e-Fatura çözümüyle, işletmenizin Maliye Bakanlığı standartlarına uygun e-Fatura
sistemine kısa sürede kavuşmasını sağlar.
İşletmenizin
BT ve Mali İşler (Muhasebe) birimlerinde köklü değişimi öngören elektronik
fatura sistemine entegrasyonu süreci, Mikro Yazılım’ın otuz yıllık iş yazılımları
deneyimi ile baştan sona kolayca yönetilir.
My
e-Fatura ile e-Fatura saklama hizmetinden
ücretsiz faydalanılır.
My e-Fatura
Portal
My e-Fatura Portal ile hiçbir ek maliyet olmadan işletmenizi
e-Fatura sistemine dahil etmeniz mümkün.Herhangi bir muhasebe programı
kullanmadan fatura oluşturup gelen faturalarınızı portal üzerinden
yönetebilirsiniz.
e-Arşiv
e-Arşiv
Hizmeti, 433 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu (VUK) Genel Tebliği düzenlemesi
ile uygulamaya geçmiş olup, faturaların ikinci nüshasının elektronik ortamda
oluşturulmasını ve muhafaza edilmesini; gerektiğinde elektronik olarak ibraz
edilmesini sağlar. Faturanın birinci nüshasını da müşterinin istemesi halinde
elektronik yolla iletilmesine imkan verir.
Böylece,
fatura kesen mükelleflerin kendilerinde saklanan ikinci nüshayı tamamen
elektronik ortamda oluşturup saklayabilmesinin yanında, vergi mükelleflerinden
e-fatura kullananlar ile faturayı elektronik yolla almayı kabul eden, vergi
mükellefi olmayan müşterilere faturalar elektronik olarak gönderilebilir.
İnternet üzerinden satış yapan ve bu düzenlemedeki şartları taşıyan mükellefler
1.1.2016 tarihinde e-arşiv Fatura uygulamasına geçmek zorunda. e-arşiv fatura
hizmeti, 397 sıra numaralı VUK Genel Tebliği ile düzenlemesi yapılan
kurumlar/şirketler arası (B2B) e-fatura uygulamasının tamamlayıcısı konumunda.
e-arşiv fatura ve e-fatura’nın birlikte kullanmasıyla bir şirketin tüm
faturaları (B2B, B2C) elektronik ortamda düzenlenebilir, gönderilebilir ve
saklanabilir.
My e-Arşiv
Hiçbir
ek maliyet yüküne girmeden ve GİB'e başvuru yapmadan, hızlı, güvenli e-Arşiv
hizmeti almanın en kolay yolu.
My e-Arşiv Avantajları:
Kağıt fatura basma
gönderme maliyetini tamamen ortadan kaldırır.
Firmaların çok hızlı
olması gereken muhasebe süreçlerinde yarattığı zaman tasarrufu sayesinde,
işlerinizin aksamasının önüne geçer.
Firmanızı tüm e-Dönüşüm
çözümleri ile entegre ederek, iş süreçlerindeki olası hata oranlarını azaltır.
Fatura arşivleme için
kullandığınız dolaplar dolusu klasörler My e-Arşiv ile
tarih olur.
Çevre duyarlılığıyla kağıt
kullanımını düşürerek, milyonlarca ağacın kesilmesini engeller.
Güvenlik
Mikro
Yazılım e-Dönüşüm ürünleri ile işletmeler her yerde ileri seviye güvenlikle
korunur. e-Mikro sistemi; tüm dünyada geçerliliği olan ISO 27001:2013, ISO
22301:2012, ISO-20000-1, BS27031:2011 ve BS10012:2009 veri koruma yasası
standartları ile güvence altına alınmıştır.
Ayrıca
tüm sistemler ITIL (Bilgi Teknolojisi Altyapı Yönetimi) Sertifikalı,
konularında uzman profesyoneller tarafından yönetilmektedir.
e-Defter
e-Defter,
şekil hükümlerinden bağımsız olarak Vergi Usul Kanunu’na ve/veya Türk Ticaret
Kanunu’na göre tutulması zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri
kapsayan elektronik kayıtlar bütünüdür.
1
Sıra No'lu Elektronik Defter Genel Tebliği'nde yer alan şartları taşıyan gerçek
ve tüzel kişiler e-defter'den yararlanabilir. e-defter uygulaması ile GİB'in
belirlediği standartlarda hazırlanmış olan 'Yevmiye Defter' ve 'Defter-i Kebir'
belgelerinin elektronik olarak GİB'e gönderilen dosyalarının kanuni sürelerde
saklama hizmeti e-Mikro tarafından sağlanır.
My e-Defter
e-Defter
uygulaması ile GİB'in belirlediği standartlarda hazırlanmış olan “Yevmiye
Defteri”’ ve “Defter-i Kebir”’ belgelerinin elektronik olarak GİB'e gönderilen
dosyalarının kanuni sürelerde saklanma hizmeti e-Mikro tarafından sağlanır.
My
e-Defter Özellikleri, Avantajları, Kullanım şekilleri
My e-Defter Avantajları:
İşletmeler e-fatura
kullanıcısı olmadan e-defter uygulamasından yararlanabilir.
Tüzel kişi mükelleflerin
397 sıra no'lu Vergi Usul Kanunu’nun genel tebliğinde yer alan belirlemeler
çerçevesinde elektronik fatura uygulamasından yararlanma iznine sahip olması
yeterlidir.
Basım, tasdik, saklama ve
depolama yükümlülüklerini ortadan kaldırarak, elektronik ortamda işlem
yapılmasına imkan sağlar.
İşgücü ve zaman tasarrufu
sağlar.
Uluslararası firmaların iç ve dış denetim ihtiyaçlarını, ortak bir format ve standartta sağlar.
e-Bordro
e-Bordro
ile tüm personelin bordrosunu hazırlayıp imzalatmaya gerek kalmadan tek tuş ile
KEP yoluyla göndererek, zaman ve ıslak imza operasyon yükünün tamamen ortadan
kaldırılması hedeflenmiştir. My e-Bordro ile Mikro kullanıcıları program
içinden sistemi kullanabilirler.
My e-Bordro
My
e-Bordro, işletmelerin bordro gönderimini ve personel yönetimini
kolaylaştırıyor. Mikro programınızdan bordro hazırlayıp tek tuş ile tüm
personelinize KEP üzerinden e-Bordro göndererek, hukuk kanunları çerçevesinde
işletmenizi güvence altına alın.
My e-Bordro Avantajları:
Kayıtlı
Elektronik Posta (KEP) ile ıslak imza operasyonunu ortadan kaldırarak yüzde 100
kanuni geçerlilik sağlar.
İnsan
Kaynakları ve Personel süreçlerinizde hız ve etkinlik sağlar.
Zaman,
kağıt, para tasarrufu sağlar.
Hem
masaüstü hem bulut iş çözümleri ile tam entegre olarak çalışır.
Yasal
olarak 20 yıl süreyle saklanan e-Bordro log’ları tüm mahkemelerde delil
niteliği taşır.
My e-Bordro Portalı
My
e-Bordro Portal kullanıcıları, personel uygulamaları aracılığı ile dışarı
aktardıkları bordroları My e-Bordro Portalına içe aktarım metodunu kullanarak
en kolay ve hızlı bir şekilde bordro gönderimini sağlayabilir.
Yasal Zorunluluk
5510
sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunun 102. Maddesi’ne göre
işveren tarafından ibraz edilen aylık ücret pusulasında sigortalının imzasının
bulunması zorunludur. Personel Ücret Pusulalarının da personele ıslak imza ile
imzalatılması zorunludur. My e-Bordro ile ücret pusulalarının gönderimi KEP ile
sağlandığı için işletmeler bu yasal zorunluluğu da yerine getirmiş olur.
e-Mutabakat
e-Mutabakat,
Form BA/BS ve Cari Hesap Mutabakatları, ayrıca Ekstre Karşılaştırma
işlemlerini, faks ve telefon kullanmadan tüm cari hesaplarınız için toplu
olarak kolayca ve hızla yapabileceğiniz bir sistemdir.
My e-Mutabakat
My
e-Mutabakat, işletmelerin GİB’e gönderilecek BA-BS formları öncesi tüm
alacak-borç hesaplarının eşitlenmesine olanak verir. Ayrıca işletmeler arası
Beyanname Alış (BA), Beyanname Satış (BS) ve ekstre karşılaştırmalarını
yapmaları ve karşılıklı olarak mutabık kalmalarını sağlar.
My e-Mutabakat Avantajları
Hem
masaüstü hem bulut iş çözümleri ile tam entegre olarak çalışır.
Excel
ile kolay aktarım yapma olanağı sağlar.
Zaman,
kağıt, işgücü, arşivleme ve kargo maliyetlerinizden tasarruf ederek verimliliği
artırır.
Elektronik
ortamda, hızlı, kolay ve güvenilir bir şekilde çalışarak oluşabilecek hataları
ortadan kaldırır.
Mutabakat
e-postası ve kullanıcı sınırlaması olmadan kullanılabilir.
Güvenlik
İşletmeler,
Mikro Yazılım e-Dönüşüm ürünleri ile her yerde ileri seviye güvenlik altında.
e-Mikro sistemi tüm dünyada geçerliliği olan ISO 27001:2013, ISO 22301:2012,
ISO-20000-1, BS27031:2011 ve BS10012:2009 veri koruma standartları ile güvence
altına alınmıştır. Ayrıca tüm sistemler ITIL (Bilgi Teknolojisi Altyapı
Yönetimi) Sertifikalı, konularında uzman profesyoneller tarafından
yönetilmektedir.
Kayıtlı Elektronik Posta
Hizmeti - KEP
KEP, bir elektronik postanın gönderen ve
alan tarafların kim olduklarının bilinmesini, gönderim ve karşı tarafa iletim
zamanını, içeriğinin değiştirilmediğinin kesin olarak tespit edilmesini e-imza
ve zaman damgası ile gönderimdeki tüm adımları kayıt altına alarak yasal olarak
geçerli hale getiren bir teknoloji. Kayıt altına alınan gönderim adımları, KEP
delili olarak kabul edilmekte ve senet hükmündedir. Ayrıca, aksi ispat
edilinceye kadar yasal olarak kesin delil sayılır.
Mikro KEP
2013 yılından bu yana Özel Entegratör
konumunda olan Mikro Yazılım, e-Dönüşüm hizmetlerine bir yenisini daha
ekleyerek Mikro KEP’i hayata geçirdi. Mikro Yazılım, BTK (Bilgi Teknolojileri
ve İletişim Kurumu) tarafından KEPHS (Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet
Sağlayıcı) olarak atanan ilk Kurumsal Yazılım şirketi olmasıyla da ön plana
çıkıyor.
Mikro KEP, size elektronik ortamda düşük
maliyetle resmi belgelerinizin hızlı ve güvenilir bir şekilde iletişim olanağı
sunar.
Mikro KEP Avantajları:
Mikro KEP kullanan müşterilerimiz aynı
zamanda Mikro Yazılım' ın sunduğu tüm e-Hizmetler ürünlerinden
yararlanabiliyorlar. Mikro programı kullanan müşteriler Mikro KEP hesabı ile
program içerisinden Temel fatura itirazında bulunabilirler.
Kullandığın kadar öde modeline oturtulan
Mikro KEP ile bütçenizi her zaman kontrol altında tutabilirsiniz.
KEP iletisi gönderimi ve kolay hesap açma
işlemi için gerekli olan e-İmzanızı dilerseniz KEP hesabı başvurusu esnasında
temin edebilirsiniz.
Gönderici ve alıcı tarafların belli
olduğu, içeriğin ve gönderim tarihinin hiçbir şekilde değiştirilemediği Mikro
KEP sisteminde; ihale, sözleşme, teklif evraklarından, şirket beyannamelerine
kadar bütün elektronik gönderiler 20 sene süreyle saklanır. Bu gönderilerin
hukuki geçerliliği vardır ve taraflar arasındaki herhangi bir uyuşmazlık
durumunda gönderiler, kesin delil olarak kabul edilir.
e-İrsaliye
e-İrsaliye,
kağıt ortamdaki “Sevk İrsaliyesi” ile aynı hukuki niteliklere sahip ancak
sayısal ortamda üretilen irsaliye belgesinin; üretilmesi, iletilmesi,
saklanması ve ibraz edilmesini kapsayan hizmet olarak bilinir.
Mikro
Yazılım tarafından sunulan e-İrsaliye ürünü, işletmelerin irsaliye konusundaki
tüm işlemlerini kolayca yapabilecekleri bir platform sunar.
e-İrsaliye Avantajları:
Hızlı
ve kolay bir şekilde düzenlenen e-irsaliye belgeleri düzenlendiği an alıcıya
ulaştırılır.
e-teslimat
sırasında oluşacak hatalı ürün, iade, kısmi kabul gibi durumlar dijital
platform aracılığıyla daha güvenilir ve hızlı bir şekilde takip edilebilir.
Maliyet
avantajı sağlar; baskı, arşivleme, depolama ve sevkiyat maliyetler ortadan
kalkar, kağıt kullanımını azaltır, çevre dostudur.
Mikro
Yazılım’ın bilgi güvenliği ve iş sürekliliği standartlarına uygun olarak
kurulmuş ve her yıl denetlenmekte olan güvenli altyapısı sayesinde, veriler ve
işlemler güvendedir.
Verilere
kolayca erişilebilir; tüm veriler 10 yıl boyunca saklanır, eski
irsaliyelere hızlı bir şekilde ulaşılabilir.
e-İrsaliye’ye Kimler Geçecek?
e-İrsaliye
son yayımlanan tebliğ kapsamında 01.01.2018 tarihinden itibaren
faydalanabilecek tercihe bağlı bir uygulama olarak açıklanmıştır.
Ancak
Gelir İdaresi Başkanlığı, e-Fatura kullanıcılarına 1 Ocak 2019 itibariyle
e-İrsaliye uygulamasına katılım zorunluluğu getiren taslak tebliği yayımladı.
Detaylar için tıklayınız.
İlerleyen
dönemde getirdiği avantajlar sebebiyle e-fatura uygulamasından yararlanan tüm
firmaların e-irsaliye uygulamasına geçiş yapması beklenmektedir.
e-Müstahsil Makbuzu
(Yakında Hizmete Girecektir)
e-Müstahsil
Makbuzu, kağıt ortamdaki müstahsil makbuzu ile aynı hukuki niteliklere
sahiptir. Sayısal ortamda üretilen müstahsil makbuzu belgesinin; üretilmesi,
iletilmesi, saklanması ve ibraz edilmesini kapsayan hizmettir.
Gerçek
anlamda vergi mükellefi olmayan çiftçilerin defter tutan işletmelerle ticaret yaparken
kullandığı evrak Müstahsil Makbuzu olarak bilinir. GİB tarafından yapılan
düzenlemelerle tüm bu işlemlerin elektronik ortama taşınması da e-müstahsil
ürününün hayata geçmesini sağlamıştır.
e-Müstahsil Makbuzu Avantajları:
Dijital
ortamda düzenlenen e-Müstahsil Makbuzu ile veri kaybı son bulup tamamen güvenli
bir sistemde işlem gerçekleşir.
Maliyet
avantajı sağlar; baskı, arşivleme, depolama ve sevkıyat maliyetleri ortadan
kalkar. Kağıt kullanımını azaltır, çevre dostudur.
Mikro
Yazılım’ın bilgi güvenliği ve iş sürekliliği standartlarına uygun olarak
kurulmuş ve her yıl denetlenmekte olan güvenli altyapısı sayesinde, veriler ve
işlemler güvendedir.
Verilere
kolayca erişilebilir; tüm veriler 10 yıl boyunca saklanır,
eski müstahsil makbuzlarına hızlı bir şekilde ulaşılabilir.
Karşılaşacağınız
olası sorunlar için 7x24 başvurabileceğiniz destek hattı.
e-Müstahsil Makbuzu’na kimler geçecek?
e-Müstahsil
Makbuzu son yayımlanan tebliğ kapsamında 01.01.2018 tarihinden itibaren
faydalanabilecek tercihe bağlı bir uygulama olarak belirlenmiştir. Bu ürün için
kullanılabilecek üç yöntem, Mikro Yazılım’ın özel entegratörlük hizmeti, GİB
portal ve doğrudan entegrasyon olarak sıralanabilir.
e-Serbest Meslek Makbuzu (Yakında Hizmete Girecektir)
e-Serbest
Meslek Makbuzu, kağıt ortamdaki serbest meslek makbuzu ile aynı hukuki
niteliklere sahip bir üründür. Sayısal ortamda üretilen serbest meslek makbuzu
belgesinin; üretilmesi, iletilmesi, saklanması ve ibraz edilmesini kapsar.
Serbest
meslek makbuzunun elektronik ortamda düzenlenen hali e-Serbest Meslek
Makbuzudur. Üretim süreci ve yasal anlamda kağıt makbuz ile elektronik makbuz
arasında hiçbir fark yoktur.
e- Serbest Meslek Makbuzu Avantajları:
Dijital
ortamda düzenlenen e-Serbest Meslek Makbuzu ile veri kaybı son bulup tamamen
güvenli bir sistemde işlem gerçekleşir.
Maliyet
avantajı sağlar. Baskı, arşivleme, depolama ve sevkıyat maliyetleri ortadan
kalkar, kağıt tasarrufu sağlayan çevreci bir üründür.
Mikro
Yazılım’ın bilgi güvenliği ve iş sürekliliği standartlarına uygun olarak
kurulmuş ve her yıl denetlenmekte olan güvenli altyapısı sayesinde, veriler ve
işlemler güvendedir.
Tüm
veriler 10 yıl boyunca saklanır, eski serbest meslek makbuzlarına
hızlı bir şekilde ulaşılabilir.
Serbest
meslek erbabının: Adı, soyadı, vergi dairesi, VKN veya TCKN’si, adres bilgisi.
Müşterinin:
Adı, soyadı veya unvanı, adresi, vergi mükellefi ise vergi dairesi, VKN veya
TCKN’si.
Belgenin:
Düzenlenme tarihi ile saat ve dakika olarak düzenlenme zamanı ve belge
numarası,
Alınan
paranın: Miktarı (Vergi detayları yer alacak şekilde).
e-Serbest Meslek Makbuzu son yayımlanan tebliğ kapsamında 01.01.2018 tarihinden itibaren kullanıma açılmış ancak zorunlu olmayan bir uygulama olarak açıklanmıştır.